1 - Podstawy
Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z technologią telefonii internetowej VoIP. Skrót VoIP pochodzi od wyrażenia Voice over IP czyli w wolnym tłumaczeniu Glos przez internet. Najprościej ujmując jest to telefon stacjonarny podłączony nie do zwykłej sieci telefonicznej (POTS) ale do internetu. Telefon pracuje jak zwykły stacjonarny czyli można korzystać z dotychczas używanego telefonu analogowego, kabli telefoniczny, jaki większość z nas ma już w domach oraz co najważniejsze z (jeśli ktoś posiada) aktualnego numeru swojego telefonu stacjonarnego!
2 - Sprzęt
Jedyne co potrzeba to: dostęp do internetu i malutka tzw. bramka VoIP, która konwertuje analogowy sygnał telefoniczny z naszego aparatu na postać cyfrową jaka przesyłana jest już przez internet. Istnieje wiele konfiguracji za pomocą jakich możemy dokonać podłączenia - ale ta powyższa jest najprostsza i najtańsza. Jeśli ktoś ma większe potrzeby może zakupić telefon IP czyli aparat telefoniczny zintegrowany z bramką VoIP co pozwoli zaoszczędzić miejsce gdyż zamiast dwóch urządzeń mamy tylko jedno.
2 - Opłaty
Opłaty w telefonii VoIP są dużo mniejsze niż w stacjonarnej. Zaoszczędzimy już na samym abonamencie, który w naszym przypadku, wynosi jedynie 1 PLN netto za cały rok używania numeru telefonicznego.
3 - Rejestracja
Jest bardzo prosta: logujemy się na stronie wybranego dostawcy usług VoIP (my polecamy firmę tartel - http://www.tartel.pl), zakładamy konto, ewentualnie ustawiamy dodatkowe parametry, konfigurujemy bramkę/telefon VoIP, wpłacamy dowolna kwotę aby zasilić nasze konto i już można dzwonić. W przypadku skorzystania z naszej oferty na start dajemy 30 minut gratis do wypróbowania telefonii VoIP.
3 - Numery telefoniczne
Po konfiguracji bramki/telefonu VoIP od razu możemy wykonywać połączenia wychodzące a ich ilość jest zależna jedynie od stanu konta czyli od tego ile sobie wpłacimy na rachunek swojego profilu. Na początku nie dysponujemy jakimkolwiek numerem telefonu więc można wykonywać tylko połączenie wychodzące na dowolny numer telefonu w kraju i za granicą (pamiętając o kosztach zgodnie z cennikiem operatora). Aby odbierać rozmowy należy wykupić numer stacjonarny. W zależności od wybranego wcześniej operatora VoIP będziemy mieli różne możliwości zakupienia nowego numeru w naszej lub innej strefie numeracyjnej.
Jest jeszcze druga możliwość - chyba najbardziej interesująca - zachowanie swojego aktualnego numeru telefonu. Wykonuje się to poprzez operację przeniesienia numeru do innego operatora i rezygnacji z usług dotychczasowego. Na naszej stronie www.netstudio.net.pl w dziale VoIP proces ten jest dokładnie opisany.